Nike Türkiye’deki Online Satışlarını Askıya Aldı
ABD merkezli spor giyim markası Nike, Türkiye’deki online satışlarını askıya aldığını resmi olarak duyurdu. Bu gelişme, diğer markaların da benzer adımlar atabileceği yönünde spekülasyonlara yol açtı. Özellikle, Ticaret Bakanlığı’nın mikro ithalatı kontrol altına almak amacıyla aldığı yeni önlemler, bu durumu tetikleyen etkenlerden biri olarak öne çıkıyor.
Bakanlık, bu kapsamda vergi oranlarını artırırken, hızlı kargo muafiyet bedelini de 150 eurodan 30 euroya düşürdü. Bu düzenlemenin, özellikle Çin merkezli e-ticaret platformu Temu’yu hedef aldığı düşünülse de, aslında tüm yabancı alışveriş sitelerini etkileyen geniş bir çerçeveye sahip olduğu görülüyor.
İdeaSoft’un kurucusu Seyhun Özkara, bu yeni düzenlemelerin global markalar için çeşitli zorluklar doğurabileceğini belirtti. Özkara, yerli markalar için ise yeni fırsatlar sunabileceğine dikkat çekti. Dunya’dan Nurdoğan A. Ergün’ün haberine göre, Özkara, “Nike’ın Türkiye siparişlerini askıya alması, bu düzenlemelerin global markaların Türkiye stratejileri üzerinde yeni değişikliklere gideceğini gösteriyor” ifadesini kullandı.
Diğer markaların da benzer stratejik hamleler yapabileceği ihtimaline vurgu yapan Özkara, bu dönemde yerli markalar için önemli fırsatlar doğabileceğini ifade etti. Türkiye’deki vatandaşların yurt dışı alışverişlerini tercih etmesinin başlıca sebeplerinden biri, yüksek fiyatlar ve döviz kurlarının etkisiyle aynı ürünlerin yurt dışından daha uygun fiyatlarla temin edilebilmesi olarak öne çıkıyor.