İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Yeni Dönem
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG) CEO’su Alp Er Tunga Ersoy, havalimanının yeni terminal binası için Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı’nın kararını beklediklerini açıkladı. Ersoy, ikinci terminalin devreye girmesiyle birlikte yıllık yolcu kapasitesinin 80 milyon seviyesine ulaşabileceğini belirtti.
2024’TE YENİ YATIRIM PLANLARI
Ersoy, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kuruluşundan bu yana devlete toplamda 1,3 milyar avro kira ödemesi yaptıklarını vurguladı. Her yıl yaklaşık 134 milyon avro kira ödemesiyle birlikte, doğrudan ve dolaylı istihdama önemli bir katkı sağladıklarını ifade etti.
LUFTHANSA İLE STRATEJİK İŞBİRLİĞİ
İSG’nin mevcut kapasitesinin 41 milyon yolcu olduğunu dile getiren Ersoy, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan 165 farklı noktaya uçuş düzenlendiğini söyledi. İkinci pistin gece uçuşlarına da açılmasıyla birlikte saatlik uçak kapasitesinin 65’e çıkacağını ve yeni hava yollarının da havalimanına katılmasını beklediklerini belirtti. Bu kış dönemi için Lufthansa ile işbirliğine başlayacaklarını duyurdu.
YOĞUNLUĞU AZALTMA ÇABALARI
Ersoy, yolcu güvenliği için kontrol noktalarındaki yoğunluğu azaltmak amacıyla ek X-Ray cihazları eklediklerini ve ticari alanların yerlerini yeniden düzenlediklerini açıkladı. Ayrıca, yolcu yoğunluğunu anlık olarak izleyip yönetmek amacıyla XOVIS adlı dijital çözümlerini devreye aldıklarını belirtti.
YENİ TERMİNAL İHTİYACI
Mevcut terminalin kapasitesinin hızla dolduğunu ve bu nedenle yeni bir terminal binasına ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Ersoy, yeni terminalin iki pist arasında konumlanacağını ve tren hattı ile mevcut terminallere bağlanacağını ifade etti. Bu projenin, kapasite artışına önemli ölçüde katkı sağlayacağı öngörülüyor.
HIZLI BÜYÜME VE GELECEK PLANLARI
Ersoy, salgın sürecinde Avrupa’daki birçok havalimanının yolcu rakamlarında düşüş yaşarken, İSG’nin 2019 yılındaki rakamlarını geçmeyi başardığını ve %18,5’lik bir artışla Avrupa’da en hızlı büyüyen ikinci havalimanı olduğunu belirtti. “Hızlı büyümeye cevap vermek amacıyla birçok projeyi hayata geçirdik ve 2024 yılı itibarıyla bu projelerin çoğunu tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi.
YOLCU MEMNUNİYETİ VE HİZMET KALİTESİ
Ersoy, Kasım 2023’te devreye aldıkları SAW Care Müşteri Hizmetleri hattı ile yolcu memnuniyetini artırmayı hedeflediklerini duyurdu. Ayrıca, Avrupa Sivil Havacılık Kurulu’nun havalimanı servis kalitesi anketine katılacaklarının altını çizdi. İstanbul’un en kalabalık ve en fazla turist çeken şehir olduğunu belirten Ersoy, “Görevimiz buraya gelen ve buradan giden misafirlerimize en iyi izlenimi bırakmak. Önümüzdeki senelerde yolcu artışını çift haneli rakamlarla bekliyoruz.” şeklinde konuştu.